poniedziałek, 12 maja 2014

Tatuaże "Questions and Answers"




Dziś na blogu pierwszy post z serii "Questions and Answers" tylko, że na konkretny temat jakim są tatuaże. Pytania zadawaliście mi na facebook'u, asku, komentarzach czy poprzez e-mail, żadnych nie dodawałam ale właśnie tu znajdziecie na nie odpowiedzi. :-) 

Kto Ci robił tatuaż?

Czy zrobienie tatuażu boli? Gdzie bolało Cię najbardziej?
To już kwestia indywidualna, jednych boli w danym miejscu, innych nie. Mnie na ręce nie bolały a na nodze już bardziej.

Czym kierowałaś się wybierając tatuażystę? 
Czasem! Dostać się w Iławie to podobno masakra chociaż to pewnie ściema ale nie wnikam, tam gdzie robiłam tatuaż czekałam około tygodnia a terminy można sobie ustalić bardzo szybko. 

Jakie znaczenie mają dla Ciebie tatuaże?
"be strong girl" ma dla mnie znaczenie bardzo osobiste, nawiązuje do moich przeżyć i dzięki nim wiem, że przeszłam w życiu to co najgorsze a teraz za każdym razem dam radę, bo przeszłość mnie wzmocniła. Puzzla mam wytatuowanego ze swoim chłopakiem, w pewnym sensie symbolizuje idealne dopasowanie się do siebie. Znaczki są dla mnie bez znaczenia, po prostu mi się podobały a zrobiłam je spontanicznie. 

Ile czasu robi się tatuaż?
To zależy od wielu rzeczy, przede wszystkim chyba wielkości. Robienie "be strong girl" trwało godzinę i tyle samo trwało zrobienie dwóch pozostałych na raz.

Ile kosztują tatuaże? Czy są warte swojej ceny?
Ja uważam, że na tatuażach nie powinno się oszczędzać, oczywiście wiadomo, że nikt nie chce przepłacać ale lepiej kierować się dobrym studiem/tatuażystą niż ceną.

Czy można przepłacić za tatuaż?
Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Wiele osób mówiło mi, że dużo zapłaciłam za np. "be strong girl", że w Iławie wszystkim znany tatuażysta, którego przezwiska przytaczać nie będę wziął by połowę mniej. Jednak wolałam zapłacić więcej i mieć to zrobione w sterylnych i normalnych warunkach niż nie wiadomo gdzie.  

Czy można poprosić o znieczulenie?
Nie słyszałam o znieczuleniach ani nie interesowałam się tym dlatego nie wiem. Z drugiej strony jakby pomyśleć to nie wiem po co miało by być to znieczulenie, to nie jest ból nie do przeżycia.

Co Twoja rodzina na to, że się tatuujesz?
Mamy przekonać nie mogłam bardzo długo do pierwszego tatuażu, dopiero po mocnych argumentach i dobrym miejscu jego zrobienia (mało widocznym) jakimś cudem się udało. Od razu dla złośliwych zaznaczę, że pomimo, że miałam już wtedy +18 lat to liczę się ze zdaniem mamy i jeśli wyraziłaby sprzeciw to poczekałabym "do wyprowadzki". Drugi jakoś bez problemu przyjęła a o trzecim dowiedziała się po fakcie. Babcia z dziadkiem dalej nie wiedzą, bo pewnie dostaliby zawału a od reszty rodziny nie usłyszała negatywnych słów.

Czy planujesz jeszcze jakieś tatuaże?
Już czekam na grudzień! Jak tylko przyjadę do Polski to zrobię sobie dwa ale małe i w niewidocznych miejscach.

Nie obawiasz się tego, że za kilkadziesiąt lat będziesz wyglądać śmiesznie z tatuażami?
Nie. Życie mamy tylko jedno a ono jest po to żeby z niego korzystać więc kiedy miałabym je sobie zrobić jak nie teraz? Jak będę stara to mogą one brzydko wyglądać ale zawsze będę je pozytywnie wspominać.

Co jeśli Ci się znudzi któryś z tatuaży?
Nie znudzą mi się, nie robię ich dla zabawy, każdy jest przemyślany. To, że w którymś z pytań napisałam, że znaczki zostały zrobione spontanicznie nie oznacza, że nie myślałam nad nimi. W głowie je miałam już od roku i miał to być grudniowy tatuaż ale wyszło jak wyszło i zrobiłam od razu.

Jak i ile goi się tatuaż?
Dość szybko, aż strupy odpadną. Jak ktoś o to dba to bez problemu, wystarczy smarować miejsce wazeliną lub tym co poleci tatuażysta oraz chronić go, to jest rana więc każdy wie jak z nią postępować. 

Co kierowało Tobą przy wyborze miejsca? 
To, że będę mogła łatwo ukryć tatuaże jeśli pracodawcy się to nie spodoba.